Haberler
E-Ticarete Yeni Bir Yaklaşım “GENPA AİLEM”
07.09.2016
E-TİCARETE YENİ BİR YAKLAŞIM “GENPA AİLEM”
İnternet ve mobil cihazların kullanım yaygınlığının artmasıyla gelişen elektronik ticaret pek çok şirkete daha çok insanla temas kurarak kurumsal hedeflerine ulaşma fırsatı sunuyor. GENPA’nın bu alandaki girişimi olan GENPA Ailem e-ticaret sitesi kullanıcılara geleneksel online alışverişten farklı olarak çok daha özel fırsatlar sunuyor.
İnternet, teknolojinin kendini sürekli yenilediği 21’inci yüzyılda, mobil cihazların getirdiği yeniliklerle birlikte günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Her an ve her yerden insanları birbirine bağlayan sanal ağın getirdiği yeniliklerden biri de e-ticaret kavramı oldu. İnternetin yaygınlaşması elektronik ticaretin günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası olmasını sağladı. Perakende satışlarının yaygınlaşması, akıllı cihaz sahipliği ile kredi kartı kullanım oranının artması, internet güvenilirlik endeksinin yükselmesi, sosyal ağlar ve sosyal ticaretin gelişimi ile ortaya çıkan e-ticaret, dünyanın en büyük 13’ncü internet nüfusuna sahip olan Türkiye’de de hızlı bir gelişim geçirdi.
TEKNOLOJİNİN ETKİSİ
Verilere göre günümüzde Türkiye’de online satış hizmeti sunan firma sayısı yaklaşık 75 bine ulaştı. Bu ilginin oluşmasında elbette sadece internet kullanımına sahip olmak yeterli değildi. Bankaların kredi kartı sahipleri için sunduğu kolaylıklar, e-ticaret alt yapı iyileştirmeleri, lojistik desteklerinin iyileşmesi, kullanıcıların bilinçlenmesi, online ticarete yönelik firmaların tanıtım amaçlı bütçe ayırmaları ve yabancı yatırımcıların ilgisi bu yükselişin ardındaki en önemli destekleyici unsurlar oldu.
Çevimiçi alışverişin pek çok avantaj sunması ise tüketiciler arasında kullanımını yaygınlaştırdı. Örneğin pratik ve kolay olması sayesinde zaman kazandırması, uygun fiyatlara daha hızlı ve kolay erişim, geniş ürün çeşitliliği arasından seçim yapabilmek, satın alınan ürünün eve kadar teslim edilmesi, ayrıca ödeme aracı çeşitliliği e-ticaretin büyük ilgi görmesini sağladı.
Bu ilerlemeye rağmen e-ticaret alanında henüz gelişmekte bir ülke olarak tanımlanan Türkiye, birçok yetkinlik açısından da artık elektronik ticarette gelişmiş ülkelerle yarışabiliyor. Bu fırsatlar ve değişimler ise işletmelerin yeni stratejiler geliştirmesine olanak tanıyor. Böylece ürünlerini dünyanın her noktasına en kısa sürede ve en ekonomik imkânlarla sunma şansına kavuşuyorlar. Bu da şirketlerin pazar paylarında artış anlamına geliyor. İyi planlanmış bir e-ticaret stratejisi benimsemek ve bunu etkili bir şekilde yürütmek şirketlere pek çok avantaj sunuyor.
FARKLI FIRSATLAR: B2B2C
Ticaretin değişen şeklini etkili bir şekilde kullanan şirketlerden biri de GENPA oldu. Şirketin bu alandaki stratejisini oluşturan tüketici odaklı ürün-hizmet işletmeleri ile işbirliği yaparak yeni pazarlara ve müşterilere ulaşmak için kullanılan online bir iş modeli olan B2B2C, karşılıklı yarar sağlayan hizmet ve ürün dağıtım kanallarını oluşturan bir işbirliği sürecidir. B2B2C modelinde tüketici ve ticari müşteriler için mükemmel ve tutarlı bir marka deneyimi sağlayarak odaklanmak gerekiyor. Zira Türkiye’deki e-ticaret firmalarının tekil ziyaretçi sayılarına göre büyüklükleri incelendiğinde, özel alışveriş (private shopping) sitelerinin ön planda olduğu görülüyor.
GENPA da kurumsal kimliği ile iç içe oluşturduğu web sitesi ve bayi platformuyla haftanın yedi günü, günün her saatinde güvenilir alışveriş sunuyor. Şirket, bu deneyimlere yeni bir bakış açısı getirerek özel alışveriş ile B2B2C mantıklarını harmanlayarak oluşturduğu ve “ailem.genpa.com.tr” adresi üzerinden erişilebilen Genpa Ailem ile müşterilerine farklı fırsatlar sahip bir alışveriş deneyimi sunuyor.
Klasik bir e-ticaret sitesinde gerçekleştirilebilen işlemlerin tamamını ve daha fazlasını sunan GENPA Ailem, kişiye özel yaratılmış kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme giriş sağlayarak ürün arama, karşılaştırma, fiyatları takip etme, sepet ve indirim kuponları gibi özel avantajlar sunuyor.
GENPA’NIN ÇEVRİMİÇİTİCARETTEKİ YETKİNLİKLERİ
- Marka gücü.
- Faaliyet alanındaki ürün çeşitliliği. (mobil cihaz, aksesuar, beyaz eşya)
- Online ticaret için oluşturduğu güvenilir altyapı. (e-ticaret sistemi, lojistik ve entegre sistemler, müşteri hizmetleti)
- Güçlü tedarikçiler ile ulusal ve uluslararası iş ortaklıkları.
- Bankalar ile avantajlı anlaşmalar.
- Çok çeşitli ödeme sistemi kulllanabilme.
- Sosyal medya üzerindeki güçlü içerik yönetimi ve müşteri etkileşimi.
- Müşteri iletişim kanalları. (çağrı merkezi, self-servis sipariş takip sistemleri)
- Online satış sonrası hizmetler ile ilgili operasyonlar
GENPA AİLEM’İN AVANTAJLARI
- Hafta içi 08:00-17:30 saatleri arasında “Canlı Destek” hizmeti.
- Teknik servis hizmeti, online arıza kaydı oluşturma.
- İstanbul içinde 14:00’a yapılan tüm siparişler aynı gün teslimat.
- Kredi kartı ile ödeme.
- BKM Express ile ödeme.
- Havale ile ödeme ve ekstra indirimler.
- Kapıda kredi kartı ile ödeme.
- Kapıda nakit ile ödeme.
- Tüm banka kartları 3D ile güvenli ödeme.
- Yurtiçi kargo ile aynı gün gönderim.
- Fırsat kuponları